Na Osnovni šoli Dob v teh dneh zaključujemo dvoletni mednarodni projekt v okviru programa Erasmus+. V želji po potrditvi našega dosedanjega dela in tudi po uveljavitvi v mednarodnem prostoru, smo se odločili za prijavo v program mednarodnega sodelovanja. V letu 2022 smo se povezali z osnovno šolo iz Norveške ter skupaj prijavili manjši partnerski projekt. Naslov našega projekta je bil Pojdi ven, da boš padel not’ (Move out to fall in). Z njim smo želeli raziskati možnosti za povečanje motivacije za šolsko delo in povečati raven aktivnosti otrok predvsem skozi različne dejavnosti v naravnem okolju.
V okviru projekta smo izvedli šest aktivnosti. Med njimi tudi obisk osnovne šole Heistadskolene avdeling barn, ki se nahaja v mestu Porsgrunn, dve uri vožnje iz Osla. Že takoj zjutraj smo opazile, da večina otrok v šolo prihaja sama s kolesom ali peš. Številne kolesarske steze imajo ločene od ceste in povezujejo šolo z vasmi in mesti v okolici. Šola nima organiziranega šolskega prevoza. Šola tudi ne skrbi za prehrano otrok. Malico prinašajo od doma, v šoli pa so otrokom na voljo sadje in jogurti. Vsak razred ima pred matično učilnico še prostor za delo v skupinah. Učenci od prvega do sedmega razreda, kolikor traja osnovna šola, se ne selijo iz razreda v razred in imajo vsako leto dva učitelja, ki sta z njimi v času pouka in jih poučujeta vse predmete. V celem tednu nismo opazile hitenja, postavljanja otrok v vrsto in njihovega pretiranega čakanja na npr. določeno aktivnost … otroci so naravno sledili avtoriteti, bili so umirjeni, iz dejavnosti v dejavnost so prehajali v sproščenem in mirnem vzdušju.
Tudi šolsko igrišče se nekoliko razlikuje od igrišč okoli naših osnovnih šol. Šola je obdana z različnimi prostori za igro, ki so zelo razgibani v smislu terena in opremljenosti. Za igrače skrbijo otroci sami. Vsak dan imajo daljši rekreativni odmor, med katerim odidejo iz šole na igrišča vsi učenci. Dežurna učenca v manjši hišici, shrambi športnih pripomočkov, zapisujeta kdo si je izposodil kaj in ob koncu odmora spremljata vračanje pripomočkov. V gozdičku za šolo imajo učilnico na prostem. Vse objekte so zgradili učenci sami pri predmetu ‘delo z lesom’.
Preko neformalnega druženja z našimi gostitelji smo se povezali, izmenjali smo strokovne izkušnje, različnost ureditve šolskih sistemov ter si povečale razumevanje družbene, jezikovne in kulturne raznolikosti.
Erasmus+ projekti so odlična priložnost za kritično vrednotenje svojega dela in dela vzgojno-izobraževalnih ustanov. V Sloveniji imamo dober vzgojno-izobraževalni sistem in visok nivo izobraževanj za strokovne delavce, izobraževanje v tujini pa ti odpre širino pogleda. Odpre ti razmišljanje, da se ni potrebno vedno držati ustaljenih tirnic delovanja in razmišljanja,
Besedilo: udeleženke mobilnosti projekta Erasmus+ »Pojdi ven, da boš padel not’« Anja Kokalj, Jasna Zorenč, Bojana Rutar