Te dni praznujejo knjige in vsi bralci sveta. Namen tega praznika je odkriti užitke, ki nam jih zagotavlja branje, in poudariti pozitiven vpliv branja na naš kulturni napredek.
15 zlatih minut dnevno za branje v času podaljšanega bivanja je ideja, s katero v 1. b in 4. razredu spodbujamo, da branje postane priljubljena vsakodnevna navada.
Po kosilu se učenci udobno namestijo v bralnem kotičku z mehkimi blazinami in pregrinjali. S tem ustvarimo posebno bralno vzdušje. Branje v posebno ugodnih okoliščinah je namreč še kako prijetna dejavnost. Nato učenci prisluhnejo pravljicam, ki so si jih sami izposodili v šolski knjižnici. Vsak dan je za izbiro knjige dežurna razredna knjižničarka oziroma knjižničar. Potem, ko domišljija nariše prebrane besede in jih spremeni v podobe, pravljico skupaj ocenimo in jo vpišemo na seznam prebranih knjig. Nekoliko se pomudimo seveda tudi pri pogovoru – nas je pravljica kaj novega naučila, smo spoznali kakšno neznano besedo?
Občasno sem nam pridružijo branja željne četrtošolke, ki berejo prvošolcem. V spomladanskih dneh berejo tudi na šolskem igrišču, kjer jim radi prisluhnejo tudi drugi otroci. K promociji branja sodi tudi mini bralna značka, ki jo lahko opravijo učenci četrtih razredov v podaljšanem bivanju – da bi le brali in še več brali in modrejši postali.
In še nekaj resnic o branju in knjigah za spodbudo tistim, ki bodo knjigoljubi šele postali:
Ljubezen do branja in knjig je zagotovilo, da ti ne bo dolgčas.
Z vsako prebrano knjigo postajaš bogatejši.
S knjigami lahko pobegneš v drug svet.
Deževen dan je lahko celo užitek – ob dobri knjigi in skodelici čaja.
Knjige te naučijo, da je vse mogoče.
Knjige so sanje, ki jih držimo v rokah. (Neil Gaiman)
Kdor bere, živi tisoč življenj, kdor ne, pa eno samo.
Preden zaspite, preberite nekaj, kar je izvrstno in si je vredno zapomniti. Desiderius Erasmus
Bilka Demšar Starman, učiteljica v OPB, navdušena bralka